Töökoosolekute protokollid

Protokollid saavad olema vabas vormis.

Esimene kokkusaamine, 11.september
Kuulasime kaaslaste ettepanekuid.
Valisime parimaks Kaarli mõtte - mäng Päikesesüsteemi kohta.
Otsustasime, et kasutame Scratchi, sest 5.klassi poisid olid sellega 4.klassi kevadel tutvust teinud. 7.klassi õpilastele tundus programm arusaadavana pärast Kaarli ja Ranno lühitutvustust.
Lõime ühise Google dokumendi
Dokumenti saab vaadata siit
https://docs.google.com/document/d/1DoXNuDWcmj2iLoQIHpkk1DW22YpVyqTlJo8e2jSK3Ic/pub
Kaarel tegi endale google-kasutajakonto, teistel oli see juba eelnevalt olemas.
Määrasime küsimuste koostamise tähtajaks 22. september
17.septembriks koostame mängu üldkirjelduse
Ei kirjutanud ühtegi programmi jupikest.
Kõik olid kohal.

Teine kokkusaamine, 17.september
Saime jälle kokku. Arutlesime selle üle, kuidas ja kuhu oma tegevusi jäädvustada. Otsustasime, et kasutame blogger.com keskkonda. Õpetaja tegi uue veebipäeviku sinna, õpilased said kõik administraatori õigused, selleks, et saaksid lisaks postitustele ka lehtedele kirjutada, pilte lisada.
Arutlesime mängu ülesehituse üle, leidsime, et erinevate planeetide korral peaksid taustad vahetuma. Sellest siis uus ülesanne igale õpilasele, otsida sobilikke taustu  ja salvestada need meie google dokumenti.
Punktisüsteem ja mängu aeg olid ka arutamisel.
Kõik 7.kl. õpilased vaatavad üle ja teevad läbi www.progetiiger.ee lehel olevad Scratchi õppetükid, 5.kl omad kordavad.
Neljapäeva, 25.septembri asemel saame kokku 2.oktoober, sest õpetaja sõidab neljapäeval Tallinna koolitusele.
Ikka veel ei kirjutanud ühtegi rida koodi.
Kohal olid kõik.

Kolmas kokkusaamine, 2.oktoober
Alustasime tööga, põnev oli. Vaadake 2.oktoobri postitusi  siinsamas päevikus.
Kahjuks pidi Kaari teistest natuke varem ära minema, nii tema pildile ei jäänud ja töötas kodus oma küsimustega iseseisvalt edasi.
Nii põnev oli poistel, et oldi viimase võimaliku minutini, kaks tundi kadus ruttu.

Neljas kokkusaamine, 6.oktoober
Töötasime kahes grupis.  Jaanis ja Sander said õpetajalt ülesande välja mõelda ajavõtu süsteem.
Sander arvas, et võiks kasutada taimerit. Katsetamise tulemus ei rahuldanud meid - taimer töötas ka siis edasi, kui 180 sekundit läbi sai ja sobivat versiooni tema seismapanemiseks Sander välja ei nuputanud.
Samaaegselt Jaanis oli loonud uue muutuja AEG ja katsetas seda.
Pildilt on näha, milline variant töötab nii nagu vaja ja milline mitte.
Selle lahenduse leidmiseks kulus korralikult aega :)
Teises grupis toimetasid Ranno, Kaarel ja Kaari. Importisime taustapilte Scratchi. Siingi oli takistusi. Nimelt nii mõnedki pildid, mis välja valitud olid, ei sobinud, sest olid liiga väikesed. Nii otsisimegi uusi pilte. Ja aeg jälle kadus nii kiiresti, kella kahest poole neljani.

Viies kokkusaamine, 9.oktoober
Kõik kohal.
Otsustasime luua ühise kasutaja Scratchi. Seni oli igaüks eraldi oma kasutajas katsetanud, aga nii oli keeruline võrrelda ja ühist mängu teha. Tõstsime oma skripte ümber, oli palju segadust, salvestasime üksteise skriptidele peale. Lõpuks saime siiski sellega hakkama.
Edaspidi teeme iga uue variandi jaoks eelmisest mängust koopia, nii on parem jälgida, mis toimis ja mis mitte.
Saime valmis mängu väga esialgse variandi, töötava variandi. See on siin
http://scratch.mit.edu/projects/29088142/
Otsustasime, et järgmiseks korraks paneme vastuste järgi kirja, kas vastus on vale või õige.
Tarvis ka välja mõelda, miks planeet ei lõpeta liikumist ja küsimus jääb näha, kui aeg saab otsa
Õpetaja teeb küsimuste õigekirja kontrolli.
Jälle poolteist tundi koos töötamist, üksteise aitamist ja katsetamist.

Kuues kokkusaamine, 13.oktoober
Sander haiguse pärast kodus, teised kohal.
Eelmise korra küsimused edukalt lahendatud.
Kaaril on olemas vahva mängu algus.
Päris pikalt nuputasimegi, kuidas Kaari algust olemasoleva mänguga liita. Saime hakkama. Selline mäng, mida neljapäeval ette näidata, on olemas.
Tegime mängust esitluse, Prezi.com õpetaja kasutaja kontole. Meile sobiv taustki oli olemas. Kaari kirjutas slaididele tekstid.

Seitsmes kokkusaamine, 16.oktoober
Väga lühike koolis, harjutasime esitlust.
Väga pikk Haapsalus, esinesime, vastasime paljudele küsimustele, vaatasime Käina kooli roboteid, käisime mööda kolledžit ringi, vaatasime, kuidas profid programmeerivad.
Angela Leppik tegi meist pilte ja filmis ka natuke.
Seisavad Sander, Ranno, Kaari, Kaarel, istub Jaanis, kes žüriiliikmete teadmised planeetidest proovile pani

Teised fotod ja videod on vaadatavad siit

Kaheksas kokkusaamine, 27.oktoober
Kohal kõik peale Ranno.
Tegime valmis lõpliku variandi mängust. Üritasime silmas pidada kõike, mida maakondlik žürii soovitas.
*Mängu alustades võiks olla ka juhend või tutvustus selle kasutamiseks
* Mängu lõppedes või aja lõppedes võiks ka sellest pisut selgemalt teavitada
* Klahvide abil kosmoselaeva liigutamise võiks üle vaadata – et seda lihtsam kasutada oleks
* Planeetide pilte/kostüüme võiks muuta vastavalt küsimusele – et paremini aru saada mille kohta see käib
* Mõelda, kas aja arvestus peaks algama mängu käivitumisel või alles siis kui sissejuhatus on läbi ja raketti liigutama hakatakse
* Juhend on olemas, Scratchi keskkonnas. Juhendi kirjutasid Kaari, Jaanis ja Sander. Sealsamas on ka viited mängu autoreile ja kasutatud materjalidele.
* Mängu algus ja lõpp said fikseeritud. Üks väike takistus siiski oli, Kaari poolt mängu lõpust teatav taust ei ilmunud selle koodiga välja, mis Kaari mõtles. Natuke koos nuputamist ja otsustasime, et teeme selle lõpu kohta hoopis kostüümi. Toimis.  Otsustasime ka muutujad Aeg, Punktid kujundada senisest teisiti, Küsimuste muutuja peitsime hoopis ära. Ja siis katsetades leidis Jaanis jälle vea. 0 punkti saamisest ei ole Kaari tehtud lõpus juttugi. Kaari läks koju uut lõppu tegema.
* Klahvide abil laeva sujuvaks liigutamiseks oli vaja fikseerida laeva keskpunkt. Sellele lahendusele tuli Sander. Laev liigub nüüd oluliselt ilusamini.
* Planeetide kostüümid said erinevad värvid, iga uus planeet uue kuue. Seda tegi Jaanis. Žürii soovitas näidata iga planeedi puhul nende fotosid. Fotode panekust me siiski loobusime, sest ajaline piirang, 3 minutit, ei võimaldaks seda. Samuti on osade planeetide (Marss, Jupiter) puhul  küsitud nende värvust, nii oleks otsene vihje vastusele olemas.
* Aja arvestus algab nüüd sellest hetkest, kui on vajutatud start nupule. Selle kallal toimetasid Jaanis ja Kaarel. Mängu sissejuhatuseks kulub 12 sekundit, seega otsustasid poisid, et mängu ajaks jäägu 165 sekundit.
Et õpetaja poolt pakutud muusika kuulamisega http://www.mp3jam.org/ abil oli poistel probleeme, otsisime muusikat hoopis keskkonnas http://www.jamendo.com/en/. Kuulasime erinevat muusikat, lõpuks õnnestus leida muusikapala nimega Space2050,mis sobib hästi taustaks ja on igati sobilik ka konkursi teemaga, sest siingi ju aastaarv 2050.

MÄNG ON VALMIS. Vaata siia http://scratch.mit.edu/projects/31534266/

Üheksas kokkusaamine, 30.oktoober
Kirjutasime tehtud tööst kokkuvõtteid, oli keerulisem kui skriptide kirjutamine.
Vaidlesime selle üle, kes teeb mängust video. Mitte keegi ei olnud nõus oma häälega mängu kommenteerima, nii jäi video tegemine õpetajale.
Leidsime, et meil oli koos tore ja nalja sai palju.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar